旅行的意义

Today, I fall in love with this song~


by陈绮真

你看过了许多美景

你看过了许多美女

你迷失在地图上

每一道短暂的光阴

你品尝了夜的巴黎

你踏过下雪的北京

你熟记书本里

每一句你最爱的真理

却说不出你爱我的原因

却说不出你欣赏我哪一种表情

却说不出在什么场合我曾让你动心

说不出离开的原因


你累计了许多飞行

你用心挑选纪念品

你收集了地图上

每一次的风和日丽

你拥抱热情的岛屿

你埋葬记忆的土耳其

你流连电影里美丽的不真实的场景

却说不出什么在场合

我曾让你分心

说不出旅行的意义



你勉强说出你爱我的原因

却说不出你欣赏我哪一种表情

却说不出在什么场合我曾让你分心

说不出离开的原因

勉强说出你为我寄出的每一封信

都是你离开的原因

你离开我

就是旅行的意义

....

END


爱情。。。应该在哪里找寻?

Comments

Crayn Tay said…
我最近把自己的旅行作個記錄了。與你分享。你的部落格沒有我另一個部落格的網址。
什麽時候,有機會像以前,一起郊遊。明年新年,我邀請edwin來斗湖。不知道他要來嗎。

http://ct1706.blogspot.com/
Carrie_Nice9 said…
I really love this song as well...
Niko, welcome to my blog when u free ya!!
http://nice9.blogspot.com
Take Care ^o^
Lw said…
还适应新工作,新环境吗?

工作了一个月,却仍怀疑是否真的适合自己,矛盾矛盾~
明天就戴四方帽了,开心之余却担心自己是否真的毕业后会迈向自己向往的路。。。

愿你一切顺利,从工作中获得满足感~
Niko.Ching said…
Hi Lynne, I'm good here. New job is just great. See, i'm online now.haha.

My new house no line yet. So it has been quite some time until my next post. =(

Congrate on your convo wo!So bad that I can't go. =( But i'll send you my best wish =)

It's normal i think. Every freshgraduate do have such feelings. Sometimes we can't do whatever we lilke, but we can like whatever we do, that's the capability of human. I've forgot where i heard this from.haha~

be confident to yourself and set a dream for yourself ok?!

All the Best!!!!! ^________________^

Popular Posts